2021 Március 3

Az Országos Kéktúra útvonal szakasza / III. rész

Dobogókő – Visegrád, komp 24,7 km

Dobogókőről kelet felé a hegygerincen indulunk tovább.  Elhaladunk a Hotel Nimród épülete mögött, aztán leereszkedünk a gerinc alatt vezető keskeny aszfaltúthoz.  Hamarosan megpillantjuk a Makovecz Imre tervezte síház épületét.Elmegyünk mellette és még mielőtt a sípálya felső végére érnénk, jobbra kanyarodunk az aszfaltútból kiágazó földútra.

Követve a jelet az Öreg-vágás-hegyen haladunk, majd meredeken ereszkedünk a Bükkös-patak völgyébe, és elérjük a Sikárosi-rét északnyugati sarkát. Délkelet felé túrázunk tovább. Utunk egy ideig együtt halad a piros jelzéssel, majd miután a kék a rét végében balra tér, elérjük a Szilágyi Bernát-forrást. Rövidesen elhagyjuk az erdőt, és kiérünk a Sikárosi-rét egy másik részére.  Innen a Sikárosi erdészház az irány, ahol az épület előtti fán kihelyezett OKK bélyegzővel igazolunk.

A Lenkó-emlékmű után utunk befordul a Bükkös-patak völgyébe. Elhaladunk az egykori gyermektábor mellett, majd egy kis hídon átkelünk a Bükkös-patak felett.  A következő elágazásnál a kék balra tér, innen érjük el a Pilisszentlászló előtti gerincet, majd a községet. A faluban három helyen is bélyegezhetünk: a Kis Rigó Vendéglő kapujánál, a Gesztenyés vegyesbolt bejáratánál és a Janošikova kocsmában.  Ha ez utóbbit választjuk, kis kitérőt kell tennünk a Béke utcába (kb 90 m).

A főtérről a Honvéd utcán indulunk tovább, elhagyjuk a házakat. A kapaszkodó meredeksége csak a Rózsa-hegy nyergében enyhül.  Keresztezzük a Szent László-hegy gerincét, majd hosszú ereszkedésbe kezdünk.Az erdő szélén megpillantjuk a Pap-réti erdészházat, a ház kerítésén a bélyegződobozzal.  Igazolás után átvágunk az erdészeti aszfaltutak kereszteződésén, és hamarosan elhaladunk a Pálócki-rét mellett.

Útelágazáshoz érkezünk.  Balra fordulva követjük a jelet, egy ideig vadszederbokrok közt haladunk. Megérkezünk az Urak asztala meredeken leszakadó keleti oldalába.  Röviden ereszkedünk a Vízverés nyergének tisztására, majd innen az Őr-hegy dombhátára kapaszkodunk, amelynek a végén kilátóponthoz érkezünk.Ereszkedni kezdünk egészen a Visegrádi-kapu nyergéig, ahol rátérünk a földútra, majd kis kaptatóval felérünk a Sóstó-rétre.Onnan a Fekete-hegy ligetes tetejére megyünk, majd lejutunk a Nagy-Villám nyergében elterülő hatalmas autóparkolóhoz.  A bélyegzőhelyekhez kis kitérővel juthatunk el.  Választhatunk a Nagy-Villám vendéglő főbejárata vagy fent a csúcson a Zsitvay-kilátó ajtaja között.

Továbbindulva hamarosan elérünk a visegrádi fellegvár autóparkolójához, illetve az állandóan vizet adó csobogókhoz.  A fellegvár kapujához vezető feljáróút kezdete mellett bal oldalon pillantjuk meg a hegyről levezető gyalogösvényt.  Erre rákanyarodva megközelítőleg húszperces ereszkedéssel érkezünk meg Visegrádra.  A Rév utcán lemegyünk a Duna-parton futó 11-es főútig, majd egy aluljárón átkelünk alatta.  A kompnál, a kikötő felhajtójánál a pénztár teraszán találjuk a bélyegződobozt.  Itt kompra szállhatunk, hogy a túlsó parton Nagymarosról folytathassuk utunkat.

forrás: https://kektura.hu/okt16.html

Előző hír Következő hír

Hírek

Májusi könyvajánló

A hétköznapi rohanás közepette is találjunk időt az olvasásra

Farsang

Története, szokások, ételek és programkínálat

Bank Center Aula

Bérlői forralt borozás

Az Országos Kéktúra útvonal szakasza / VIII. rész

Folytassuk utunkat a Mátrában!